New Zealand
New Zealand New Zealand
Consumers make most of their payments by internet banking
  • 74%
    BFSI
  • 70.5%
    TELCO
  • 54.5%
    RETAIL
  • 46.5%
    BFSI
  • 39.6%
    TELCO
  • 40.7%
    RETAIL
  • A higher percentage make payments via internet banking to banks and insurance companies, telcos, and retailers, respectively, compared to the regional average
  • Impact: Anti-fraud capabilities critical to the increased digital transaction frequency and customers’ trust in banks
Australia
Australia Australia
Consumers are most satisfied with the post-fraud service of banks and insurances companies
  • More than 70% satisfaction rate compared to 59.7% on average
  • Impact: Increased trust in BFSIs
Indonesia
Indonesia Indonesia
Consumers that encountered most fraud incidents in the past 12 months
49%
34.7%

AP Average

  • 49.8% have experienced fraud at least once compared to 34.7% on average
  • Impact: Overall anti-fraud capabilities need improvement
Singapore
Singapore Singapore
Consumers have the highest trust towards government
AP Average
  • 75.5% choose government agencies, compared with 51.7% on average
  • Impact: Trust of personal data protection is centered around government agencies
Vietnam
Vietnam Vietnam
Consumers encountered most fraud incidents in retail and telco during the past 12 months
  • 55%
    TELCO
  • 54.5%
    RETAIL
  • 32.8%
    TELCO
  • 35.2%
    RETAIL
  • 55% and 54.5% have experienced fraud at least once in retail and telco, respectively, compared to 32.8% and 35.2% on average
  • Impact: Overall anti-fraud capabilities need improvement
Thailand
Thailand Thailand
Most Thai consumers believe speed and resolution are severely lacking (response/ detection speed toward fraud incidents)
AP Average
  • 60.5% think it is most important, compared to 47.7% on average
  • Impact: Response time as one of key factors to fraud management to retain customers and gain their trust
India
India India as standalone
Consumers have the largest number of shopping app accounts in the region
India
  • Average of three accounts per person
  • Impact: Highest exposure to online fraud
Hong Kong
Hong Kong Hong Kong
The least percentage of consumers with high satisfaction level toward banks and insurance companies’ fraud management
AP Average
  • Only 9.7% are most satisfied compared to 21.1% on average
  • Impact: effective response towards fraud incidents to be improved
China
China China
Consumers are the most tolerant toward submitting and sharing of personal data
AP Average
  • 46.6% compared to the AP average of 27.5% are accepting of sharing personal data of existing accounts with other business entities
  • Impact: higher exposure of data privacy and risk of fraud
alert
Japan Japan as standalone
Consumers most cautious on digital accounts and transactions
50.7% Actively maintain digital accounts’ validity
27% AP Average
45.5% Do not do online bank transfers
13.5% AP Average
  • More than 70% did not encounter fraud incidents in past 12 months, compared to 50% on average
  • Impact: Relatively low risk of fraud

エクスペリアン、企業プロファイル提供対象国を 200 か国以上に拡大、海外企業調査レポート「クイック&ベーシックレポート」

エクスペリアン、企業プロファイル提供対象国を 200 か国以上に拡大、海外企業調査レポート「クイック&ベーシックレポート」

東京発(2022 年 2 月 17 日)- 情報サービスプロバイダーであるエクスペリアンジャパン株式会社 (本社:東京都千代田区、代表取締役:コロム・ジョン・ケネリー、以下 エクスペリアンジャパン)は、企業プロファイル(Standard Company Profile)の提供国を 200 か国以上へ拡大いたしました。

東京発(2022 年 2 月 17 日)- 情報サービスプロバイダーであるエクスペリアンジャパン株式会社 (本社:東京都千代田区、代表取締役:コロム・ジョン・ケネリー、以下 エクスペリアンジャパン)は、企業プロファイル(Standard Company Profile)の提供国を 200 か国以上へ拡大いたしました。

2021 年 8 月より、エクスペリアンジャパンでは海外企業情報の迅速な把握を実現する 4 種類の「クイック&ベーシックレポート」の提供を開始しました。2021 年 12 月からは、「クイック&ベーシックレポート」のラインアップである「企業プロファイル」の提供対象国が拡大され、200 か国以上の企業概要情報を 1~3 営業日以内にお届けできる体制を構築いたしました。

 

【全世界対応の企業プロファイルの提供項目/提供イメージ】

  • 「企業プロファイル」   200 か国以上対応(1~3 営業日)
     提供項目: 企業登記情報/事業内容/役員情報/株主情報
     

    ※サンプルはこちら

  • 「リスクチェック」 レポート(即時納品)
     

    調査項目: 企業登記情報/役員情報/売上高(1 期分)/ 株主情報/支払情報/3 段階レーティング・推奨与信額

  • 「スタンダード」 レポート(即時納品/24 時間以内納品)
     調査項目:企業登記情報/役員情報/業績・財務情報(1 期分)/ 株主情報/支払情報/5 段階レーティング・推奨与信額
     
  • プレミアム」 レポート(即時納品/4 営業日以内納品)
     

    調査項目:企業登記情報/ 役員情報/業績・財務情報(最大 3 期分)/株主情報/支払情報/ 0-100 のリスク評価・5 段階レーティング・推奨与信額

 

<留意事項>

  • 国、地域及び個別調査対象によって、調査項目の全てもしくは一部項目について情報をご提供ができない場合があります。
  • 特に「業績・財務情報」は各国現地当局にて開示がない場合には入手不可である事を予めご了承願います。
  • 弊社決算事前確認サービス(FS Precheck)及び決算モニタリング注文はご利用頂けません。

企業プロファイル提供対象国の拡大に際し、エクスペリアンジャパン株式会社 海外調査部 ゼネラルマネジャーの山元皇一は、次のように述べております。

「近年、潜在的な不正取引や詐欺リスクを軽減するため、海外法人の実体確認を行いたい、というニーズが高まっております。しかし、データのカバー率や鮮度、提供スピード、取得コストなどの面で課題があり、お客様に満足いただける形での情報提供は容易ではありませんでした。

エクスペリアンは、最新かつ高品質な企業のプロファイル情報を、全世界で標準化されたフォーマットで迅速に提供することで、お客様の効率的なリスク管理およびビジネス成長を支援します。特に金融業界におけるAML/CFT 対策の一環として、海外法人に対する KYC/KYB チェックにおいて活用いただけるものと確信しています。」

 

エクスペリアン「クイック&ベーシックレポート」サービスの調査対象国は以下をご参照ください。

 

調査対象国

国名

Group1 (19か国)

【4 種類のレポートの即時納品対象国】

米国、英国、アイルランド、デンマーク、ノルウェー、スウェーデン、オーストリア、ベルギー、カナダ、フィンランド、フランス、ドイツ、イタリ ア、ポルトガル、スペイン、オランダ、ブラジル、スイス、シンガポール

Group2 (62か国)

【24時間以内納品のスタンダードレポート対象国】

アイルランド、アルバニア、アルバ、イタリア、ウクライナ、エストニア、オーストリア、オランダ、カナダ、ガーンジー島、キュラソー島、ギリシ ャ、クロアチア、ケイマン諸島、コソボ、ジャージー島、ジャマイカ、スイス、スウェーデン、スペイン、スロバキア、スロベニア、セルビア、チェ コ、デンマーク、ドイツ、トリニダード・トバゴ、ノルウェー、パナマ、バルバドス、ハンガリー、フィンランド、プエルトリコ、フランス、ブルガリア、ベルギー、ポーランド、ボネール島、ポルトガル、マーシャル諸島、マルタ、 マン島、モーリシャス、モロッコ、ラトビア、リトアニア、リヒテンシュタイン、ルーマニア、ルクセンブルク、レユニオン、ロシア、米国、南アフリカ、香港、台湾、中国、マレーシアインド、フィリピン、オーストラリア、シンガポール、ニュージーランド

※62 か国:4 形態のレポートで即時納品の調査対象国となる 19 か国から英国・ブラジルを除く 17 か国を含む。

Group3 

【3~4 営業日で提供するスタンダード/ プレミアムレポート、1~3 営業日で提供する企業プロファイル対象国】

Group2 を含む世界 200 か国以上

 

調査料金はレポート種類や対象国によって異なります。料金および詳細については、こちらからお問い合わせください

 

エクスペリアンについて

エクスペリアンは、グローバル情報サービスのリーディングカンパニーです。住宅や車の購入、子供の高等教育、また新規顧客を獲得してビジネスの成長を図るときなど、私たちは人生のさまざまな重大なシーンで、消費者や私たちのクライアントが安心してデータを管理できるよう支援しています。財務状況を管理し、金融サービスを利用する個人向けの支援をはじめ、企業の持続的な成長を支えるスマートな意志決定により金融業者がより責任を持って融資できるように、また組織がなりすまし犯罪を防止するための企業向けの支援も提供しています。

エクスペリアンでは 44 か国に 17,800 人の従業員が、毎日新しいテクノロジー、優れた人材およびイノベーションへの投資を続けながら、すべてのクライアントの皆様があらゆる機会を最大限に活用できるよう支援しています。また、エクスペリアンはロンドン証券取引所(EXPN)に上場しており、FTSE100 種総合株価指数の構成銘柄です。 詳細は www.experian.co.jp(日本語)または www.experianplc.com(英語)をご参照ください。

 

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本プレスリリースに関する報道機関からのお問い合わせ: エクスペリアンジャパン株式会社

マーケティング部 マーケティングマネージャー 村岡(むらおか)

TEL: 03-6262-7650 / E-mail: prj@experian.com

 

クイック&ベーシックレポート製品情報のお問い合わせ

エクスペリアンジャパン株式会社 信用情報サービス 海外調査部

TEL: 03-6262-7601 (部門代表)

E-mail: bizinfo@jp.experian.com

 

「Experian」とそのロゴは、エクスペリアンとその関連会社の、EU・米国・日本・各国における登録商標、または商標です。帝国データバンクとそのロゴは、日本国およびその他の国における株式会社帝国データバンクの登録商標または商標です。その他、記載されている会社名および製品・サービス名などは、各社の商標・登録商標です。無断複写・転載を禁じます。

 

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Experian

By Experian 02/16/2022

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