New Zealand
New Zealand New Zealand
Consumers make most of their payments by internet banking
  • 74%
    BFSI
  • 70.5%
    TELCO
  • 54.5%
    RETAIL
  • 46.5%
    BFSI
  • 39.6%
    TELCO
  • 40.7%
    RETAIL
  • A higher percentage make payments via internet banking to banks and insurance companies, telcos, and retailers, respectively, compared to the regional average
  • Impact: Anti-fraud capabilities critical to the increased digital transaction frequency and customers’ trust in banks
Australia
Australia Australia
Consumers are most satisfied with the post-fraud service of banks and insurances companies
  • More than 70% satisfaction rate compared to 59.7% on average
  • Impact: Increased trust in BFSIs
Indonesia
Indonesia Indonesia
Consumers that encountered most fraud incidents in the past 12 months
49%
34.7%

AP Average

  • 49.8% have experienced fraud at least once compared to 34.7% on average
  • Impact: Overall anti-fraud capabilities need improvement
Singapore
Singapore Singapore
Consumers have the highest trust towards government
AP Average
  • 75.5% choose government agencies, compared with 51.7% on average
  • Impact: Trust of personal data protection is centered around government agencies
Vietnam
Vietnam Vietnam
Consumers encountered most fraud incidents in retail and telco during the past 12 months
  • 55%
    TELCO
  • 54.5%
    RETAIL
  • 32.8%
    TELCO
  • 35.2%
    RETAIL
  • 55% and 54.5% have experienced fraud at least once in retail and telco, respectively, compared to 32.8% and 35.2% on average
  • Impact: Overall anti-fraud capabilities need improvement
Thailand
Thailand Thailand
Most Thai consumers believe speed and resolution are severely lacking (response/ detection speed toward fraud incidents)
AP Average
  • 60.5% think it is most important, compared to 47.7% on average
  • Impact: Response time as one of key factors to fraud management to retain customers and gain their trust
India
India India as standalone
Consumers have the largest number of shopping app accounts in the region
India
  • Average of three accounts per person
  • Impact: Highest exposure to online fraud
Hong Kong
Hong Kong Hong Kong
The least percentage of consumers with high satisfaction level toward banks and insurance companies’ fraud management
AP Average
  • Only 9.7% are most satisfied compared to 21.1% on average
  • Impact: effective response towards fraud incidents to be improved
China
China China
Consumers are the most tolerant toward submitting and sharing of personal data
AP Average
  • 46.6% compared to the AP average of 27.5% are accepting of sharing personal data of existing accounts with other business entities
  • Impact: higher exposure of data privacy and risk of fraud
alert
Japan Japan as standalone
Consumers most cautious on digital accounts and transactions
50.7% Actively maintain digital accounts’ validity
27% AP Average
45.5% Do not do online bank transfers
13.5% AP Average
  • More than 70% did not encounter fraud incidents in past 12 months, compared to 50% on average
  • Impact: Relatively low risk of fraud

エクスペリアン、海外企業調査レポート「クイック&ベーシックレポート」 の提供を開始

エクスペリアン、海外企業調査レポート「クイック&ベーシックレポート」 の提供を開始

東京発(2021年8月17日)- 情報サービスプロバイダーであるエクスペリアンジャパン株式会社 (本社:東京都千代田区、代表取締役:コロム・ジョン・ケネリー、以下 エクスペリアンジャパン)は、高品質・高鮮度の海外企業情報のスピーディーな把握を実現する「クイック&ベーシックレポート」の提供を開始することをお知らせします。

お客様は、クイック&ベーシックレポートをご利用いただくことで、エクスペリアンを含む企業情報を取り扱う国際的なリーディングカンパニーのネットワークであるBIGnetが提供する、インテグレートされた高品質な企業情報データベースにシンプルにアクセスすることが可能になることから、ワールドクラスのデータベースからグローバル企業の信用調査レポートをシームレスに且つスピーディーに入手し、広範囲なビジネスにおける意思決定をより迅速に行えるようになります。クイック&ベーシックレポートは、お客様が取得したい情報レベルに合わせて柔軟にお選びいただけるように、次の4種類のレポートをご用意しています。

 

【各レポートの提供項目】

  • 「プロファイル」 レポート(即時納品)- 海外企業プロファイル確認(KYC/KYB)に最適
    調査項目:企業登記情報/役員情報/売上高(レンジ表示)
  • 「リスクチェック」 レポート(即時納品)- 手軽なリスクチェックに最適
    調査項目: 企業登記情報/役員情報/売上高(1期分)/ 株主情報/支払情報/3段階レーティング・推奨与信額
  • 「スタンダード」 レポート(即時納品/24時間以内納品)- 海外企業プロファイルからリスクチェック、直近期のパフォーマンス確認に最適
    調査項目:企業登記情報/役員情報/業績・財務情報(1期分)/ 株主情報/支払情報/5段階レーティング・推奨与信額
  • 「プレミアム」 レポート - 決算最大3期分を含む、信用リスク判断を行う上で必要な情報の把握に最適
    調査項目:企業登記情報/ 役員情報/業績・財務情報(最大3期分)/株主情報/支払情報/ 0-100のリスク評価・5段階レーティング・推奨与信額

 

<留意事項>

  • 国、地域及び個別調査対象によって、調査項目の全てもしくは一部項目について情報をご提供ができない場合があります。
  • 特に「業績・財務情報」は各国現地当局にて開示がない場合には入手不可である事を予めご了承願います。
  • 弊社決算事前確認サービス(FS Precheck)及び決算モニタリング注文はご利用頂けません。

このたびのクイック&ベーシックレポートの提供開始に際し、エクスペリアンジャパン株式会社 海外調査部 ゼネラルマネジャーの山元皇一は、次のように述べております。

「昨今の海外事業における先行き不透明な経済リスクを可能な限り回避し、持続可能な事業戦略をたてるうえで、取引先の海外企業の信用情報を即時に取得して迅速な意思決定を行うことは、グローバルに展開する企業にとって命題となります。

エクスペリアンは、最新且つ高品質な企業データをお客様のニーズにマッチした4種類の調査レポートでスピーディーに納品することにより、リスクを効率的に管理し、お客様のビジネスの成長をサポートします。昨今金融業界内でのAML/CFT対策の一環として、特に海外法人に対するKYC/KYBチェックの業務プロセスにおいてもお役立ていただけるものと確信しております。」

 

即時納品対応型のクイック&ベーシックレポート4種類は19か国における企業を調査対象とし、24時間以内に納品可能な「スタンダード」レポートの調査対象国は62か国に及びます。調査対象国は以下をご参照ください。

 

調査対象国

国名

Group1 (19か国)

【4種類のレポートの即時納品対象国】

米国、英国、アイルランド、デンマーク、ノルウェー、スウェーデン、オーストリア、ベルギー、カナダ、フィンランド、フランス、ドイツ、イタリア、ポルトガル、スペイン、オランダ、ブラジル、スイス、シンガポール

Group2 (62か国)

【24時間以内納品のスタンダードレポート対象国】

アイルランド、アルバニア、アルバ、イタリア、ウクライナ、エストニア、オーストリア、オランダ、カナダ、ガーンジー島、キュラソー島、ギリシャ、クロアチア、ケイマン諸島、コソボ、ジャージー島ジャマイカ、スイス、スウェーデン、スペイン、スロバキア、スロベニア、セルビア、チェコ、
デンマーク、ドイツ、トリニダード・トバゴ、ノルウェー、パナマ、バルバドス、ハンガリー、フィンランドプエルトリコ、フランス、ブルガリア、ベルギー、ポーランド、ボネール島、ポルトガル、マーシャル諸島、マルタ、 マン島、モーリシャス、モロッコ、ラトビア、リトアニア、リヒテンシュタイン、ルーマニア、ルクセンブルク、レユニオン、ロシア、米国、南アフリカ、香港、台湾、中国、マレーシアインド、フィリピン、オーストラリア、シンガポールニュージーランド

※62か国:4形態のレポートで即時納品の調査対象国となる19か国から英国・ブラジルを除く17か国を含む。

Group3 

【3~8営業日で提供するスタンダード/プレミアムレポート対象国】

Group2を含む世界200か国以上

 

調査料金はレポート種類や対象国によって異なります。料金および詳細については、ウェブページ内下部の問い合わせフォームよりお問い合わせください。 >> /business-information/ 

 

エクスペリアンについて

エクスペリアンは、グローバル情報サービスのリーディングカンパニーです。住宅や車の購入、子供の高等教育、また新規顧客を獲得してビジネスの成長を図るときなど、私たちは人生のさまざまな重大なシーンで、消費者や私たちのクライアントが安心してデータを管理できるよう支援しています。財務状況を管理し、金融サービスを利用する個人向けの支援をはじめ、企業の持続的な成長を支えるスマートな意志決定により金融業者がより責任を持って融資できるように、また組織がなりすまし犯罪を防止するための企業向けの支援も提供しています。

エクスペリアンでは44か国に17,800人の従業員が、毎日新しいテクノロジー、優れた人材およびイノベーションへの投資を続けながら、すべてのクライアントの皆様があらゆる機会を最大限に活用できるよう支援しています。また、エクスペリアンはロンドン証券取引所(EXPN)に上場しており、FTSE100種総合株価指数の構成銘柄です。 詳細はhttps://www.experian.co.jp(日本語)またはwww.experianplc.com(英語)をご参照ください。

 

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本プレスリリースに関する報道機関からのお問い合わせ:

エクスペリアンジャパン株式会社

マーケティング部 シニアマーケティングマネージャー 駒村(こまむら)

TEL: 03-6262-7650 / E-mail: prj@experian.com

 

クイック&ベーシックレポート製品情報のお問い合わせ

エクスペリアンジャパン株式会社 海外調査部 

TEL: 03-6262-7601 (部門代表)

E-mail: bizinfo@jp.experian.com

 

「Experian」とそのロゴは、エクスペリアンとその関連会社の、EU・米国・日本・各国における登録商標、または商標です。帝国データバンクとそのロゴは、日本国およびその他の国における株式会社帝国データバンクの登録商標または商標です。その他、記載されている会社名および製品・サービス名などは、各社の商標・登録商標です。無断複写・転載を禁じます。

 

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Experian

By Experian 08/18/2021

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