New Zealand
New Zealand New Zealand
Consumers make most of their payments by internet banking
  • 74%
    BFSI
  • 70.5%
    TELCO
  • 54.5%
    RETAIL
  • 46.5%
    BFSI
  • 39.6%
    TELCO
  • 40.7%
    RETAIL
  • A higher percentage make payments via internet banking to banks and insurance companies, telcos, and retailers, respectively, compared to the regional average
  • Impact: Anti-fraud capabilities critical to the increased digital transaction frequency and customers’ trust in banks
Australia
Australia Australia
Consumers are most satisfied with the post-fraud service of banks and insurances companies
  • More than 70% satisfaction rate compared to 59.7% on average
  • Impact: Increased trust in BFSIs
Indonesia
Indonesia Indonesia
Consumers that encountered most fraud incidents in the past 12 months
49%
34.7%

AP Average

  • 49.8% have experienced fraud at least once compared to 34.7% on average
  • Impact: Overall anti-fraud capabilities need improvement
Singapore
Singapore Singapore
Consumers have the highest trust towards government
AP Average
  • 75.5% choose government agencies, compared with 51.7% on average
  • Impact: Trust of personal data protection is centered around government agencies
Vietnam
Vietnam Vietnam
Consumers encountered most fraud incidents in retail and telco during the past 12 months
  • 55%
    TELCO
  • 54.5%
    RETAIL
  • 32.8%
    TELCO
  • 35.2%
    RETAIL
  • 55% and 54.5% have experienced fraud at least once in retail and telco, respectively, compared to 32.8% and 35.2% on average
  • Impact: Overall anti-fraud capabilities need improvement
Thailand
Thailand Thailand
Most Thai consumers believe speed and resolution are severely lacking (response/ detection speed toward fraud incidents)
AP Average
  • 60.5% think it is most important, compared to 47.7% on average
  • Impact: Response time as one of key factors to fraud management to retain customers and gain their trust
India
India India as standalone
Consumers have the largest number of shopping app accounts in the region
India
  • Average of three accounts per person
  • Impact: Highest exposure to online fraud
Hong Kong
Hong Kong Hong Kong
The least percentage of consumers with high satisfaction level toward banks and insurance companies’ fraud management
AP Average
  • Only 9.7% are most satisfied compared to 21.1% on average
  • Impact: effective response towards fraud incidents to be improved
China
China China
Consumers are the most tolerant toward submitting and sharing of personal data
AP Average
  • 46.6% compared to the AP average of 27.5% are accepting of sharing personal data of existing accounts with other business entities
  • Impact: higher exposure of data privacy and risk of fraud
alert
Japan Japan as standalone
Consumers most cautious on digital accounts and transactions
50.7% Actively maintain digital accounts’ validity
27% AP Average
45.5% Do not do online bank transfers
13.5% AP Average
  • More than 70% did not encounter fraud incidents in past 12 months, compared to 50% on average
  • Impact: Relatively low risk of fraud

エクスペリアン、『フォーブス』誌の「世界で最も革新的な企業」に5年連続で選出

エクスペリアン、『フォーブス』誌の「世界で最も革新的な企業」に5年連続で選出

企業の革新の文化が、ビジネスおよび消費者を支える新しい製品およびサービスを促進

本リリースは、6月14日にロンドンでリリースされたものを抄訳しています。

 

このたび、エクスペリアンが『フォーブス』誌の「世界で最も革新的な企業(World’s Most Innovative Companies)」トップ100に5年連続で選出されました。今年で8回目となる同誌の「世界で最も革新的な企業」において、エクスペリアンは、57位までランクを上げ、欧州に本社を置く最も革新的な企業のトップ10に入りました。

 

技術革新と新しいデータソースが融合し、企業および消費者が直面する緊急の課題を解決する新しい方法が、近年これまでにないほど多数産まれています。今回の名誉は、エクスペリアンの革新への献身と、人々の生活と企業および経済を、データの力およびテクノロジーを使用してより良いものに改善する取り組みを強調します。

 

エクスペリアンCEOのブライアン・カシンは、「5年連続で革新が認められたことは名誉なことです。私たちは、現在のデジタルおよびデータエコノミーにおける企業と消費者の機会を中心とした継続的な革新の文化を作りました。」と述べています。

 

エクスペリアンは、今年一気にランクを40位上げ、テスラ社、ネットフリックス社およびアマゾン社などの世界有数のテクノロジー企業と並びました。『フォーブス』誌のランキングは、投資家が評価する、現在革新的であり、今後も革新により利益のある新しい成長を実現できる企業を表しています。この評価は、投資家のエクスペリアンに対する現在そして今後の革新の能力への信頼を示しています。

 

エクスペリアンの革新への献身に関する詳細については、
http://www.experian.com/blogs/news/2018/06/14/forbes-2018/(英語)をご覧ください

 

●エクスペリアンジャパン株式会社について

エクスペリアンジャパンは、日本において海外企業調査レポートの提供、海外市場情報の提供、金融機関向け与信戦略管理、不正対策ソリューションの提供、およびそれに関連するコンサルティングサービスの提供・導入支援・業務分析を展開しています。

詳細については、/index.htmlをご覧ください。

 

●エクスペリアンについて

エクスペリアンは、世界をリードするグローバルな情報サービス企業です。住宅や車の購入から、子供の大学入学、新しい顧客とのビジネスに至るまで、人生の大事なときに消費者と企業が自信をもってデータを扱うことを可能にし、個人での財務管理と金融サービスの利用、ビジネスでの賢明な意思決定と目標達成、責任を 持って融資する金融事業者、そして不正取引や犯罪を防止する組織を支援しています。世界39ヵ国で16,500人以上の従業員を擁し、お客様のあらゆるチャンスを最大化するために、日々、新しいテクノロジーと有能な人材、そしてイノベーションに投資しています。ロンドン証券取引所に上場し(EXPN)、FTSE 100インデックスにも選ばれています。

詳細については、http://www.experianplc.com (英語)および、グローバルニュースブログwww.experian.com/blogs/news/(英語)をご覧ください。

<本件に関するお問い合わせ>

エクスペリアンジャパン株式会社 マーケティング部:瀬戸
TEL:03-6262-7600(代表) E-mail:prj@experian.com(広報窓口)

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Experian

By Experian 06/21/2018

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