New Zealand
New Zealand New Zealand
Consumers make most of their payments by internet banking
  • 74%
    BFSI
  • 70.5%
    TELCO
  • 54.5%
    RETAIL
  • 46.5%
    BFSI
  • 39.6%
    TELCO
  • 40.7%
    RETAIL
  • A higher percentage make payments via internet banking to banks and insurance companies, telcos, and retailers, respectively, compared to the regional average
  • Impact: Anti-fraud capabilities critical to the increased digital transaction frequency and customers’ trust in banks
Australia
Australia Australia
Consumers are most satisfied with the post-fraud service of banks and insurances companies
  • More than 70% satisfaction rate compared to 59.7% on average
  • Impact: Increased trust in BFSIs
Indonesia
Indonesia Indonesia
Consumers that encountered most fraud incidents in the past 12 months
49%
34.7%

AP Average

  • 49.8% have experienced fraud at least once compared to 34.7% on average
  • Impact: Overall anti-fraud capabilities need improvement
Singapore
Singapore Singapore
Consumers have the highest trust towards government
AP Average
  • 75.5% choose government agencies, compared with 51.7% on average
  • Impact: Trust of personal data protection is centered around government agencies
Vietnam
Vietnam Vietnam
Consumers encountered most fraud incidents in retail and telco during the past 12 months
  • 55%
    TELCO
  • 54.5%
    RETAIL
  • 32.8%
    TELCO
  • 35.2%
    RETAIL
  • 55% and 54.5% have experienced fraud at least once in retail and telco, respectively, compared to 32.8% and 35.2% on average
  • Impact: Overall anti-fraud capabilities need improvement
Thailand
Thailand Thailand
Most Thai consumers believe speed and resolution are severely lacking (response/ detection speed toward fraud incidents)
AP Average
  • 60.5% think it is most important, compared to 47.7% on average
  • Impact: Response time as one of key factors to fraud management to retain customers and gain their trust
India
India India as standalone
Consumers have the largest number of shopping app accounts in the region
India
  • Average of three accounts per person
  • Impact: Highest exposure to online fraud
Hong Kong
Hong Kong Hong Kong
The least percentage of consumers with high satisfaction level toward banks and insurance companies’ fraud management
AP Average
  • Only 9.7% are most satisfied compared to 21.1% on average
  • Impact: effective response towards fraud incidents to be improved
China
China China
Consumers are the most tolerant toward submitting and sharing of personal data
AP Average
  • 46.6% compared to the AP average of 27.5% are accepting of sharing personal data of existing accounts with other business entities
  • Impact: higher exposure of data privacy and risk of fraud
alert
Japan Japan as standalone
Consumers most cautious on digital accounts and transactions
50.7% Actively maintain digital accounts’ validity
27% AP Average
45.5% Do not do online bank transfers
13.5% AP Average
  • More than 70% did not encounter fraud incidents in past 12 months, compared to 50% on average
  • Impact: Relatively low risk of fraud

APACの金融会社の59%が、不正行為のリアルタイム検出に投資

APACの金融会社の59%が、不正行為のリアルタイム検出に投資

リテールバンキングやクレジットカード会社は他の企業より不正行為に遭う危険性に最大の懸念を持っていることが明らかに

本リリースは、4月3日にAPACでリリースされたものを抄訳しています。

 

2018年4月3日、シンガポール発:不正行為の検出は世界中の企業にとって重要な関心事であり、リテールバンキングやカード会社の78%が不正行為を最も懸念しています。そしてAPAC(アジア太平洋地域)の金融サービス業のうち59%の企業は不正行為の検出に投資を集中させています。これは2位の「マルチ要素認証」(22%)よりもはるかに高い数字でした。

 

こうした結果は2つのレポート、「The Global Fraud and Identity Report」と「The Fraud Management Insights 2017」の調査で判明したものです。「The Global Fraud and Identity Report」はExperian (LSE: EXPN) が世界11カ国で5,500人以上の消費者と500に上る企業幹部のインタビューにより作成しました。「Fraud Management Insights 2017」は、ExperianとICT市場調査会社IDCが協力し、APAC10カ国3,200人以上の消費者と、1,000万米ドルの収入を得ている80以上の組織を調査した結果をまとめた報告書です。本調査にはオーストラリア、中国、香港、インド、インドネシア、日本、ニュージーランド、シンガポール、タイ、ベトナムの38の金融サービス会社が調査に参加しています。

 

FACING THE GROWING FRAUD THREAT IN ASIA
アジアで増大する詐欺行為の脅威に関心を示す企業が増加

全体では、金融サービス会社の44%が、不正行為が増えたと答えています。「各組織はインシデントを軽減するには既存のセキュリティ対策では十分ではないため、詐欺のリアルタイム検出に重点を置いています」とExperian Asia PacificのDecision Analytics&Business Information地域統括ディレクター、Mohan Jayaraman氏は述べています。「2018年に企業は不正行為がどう拡大するかに関心を持っており、一方の顧客はシームレスで高速なデジタルトランザクションを期待しているので、セキュリティと顧客体験のバランスをとるためには積極的な対策が必要です」。

 

Fraud Management Insights Report 2017によると、2018年に企業が注意すべき不正行為の上位5つは、オンライン詐欺、カード詐欺、オンラインチャネルのマルウェア、アイデンティティ剽窃、モバイルチャネルのマルウェアなどです。

 

DIGITAL TRUST INDEX: FINANCIAL SERVICES AHEAD OF TELCOS AND RETAIL
デジタルトラストインデックス比較:電話会社や小売りの先を行く財務サービス

Fraud Management Insights 2017レポートには、各業界や国ごとに、消費者のデジタルサービスに対する信頼の度合いを判断するための「Digital Trust Index」が含まれています。これは消費者行動と期待値のスナップショットを提供するものです。スコアが高いほど消費者がデジタル取り引きの経験に満足していることを示し、スコアが低いほど信頼を得られていないことを示します。

 

金融サービス業界は、小売業および通信業(2.40および2.14)よりも消費者からの信頼性が高いと見なされていますが、その業界平均である4.95という数字は、消費者が金融サービス企業を完全に信頼するようになるまでには、まだ道のりがあることを示しています。

 

Digital Trust Index: 金融サービスセクターでの国別ランキング

この指標は、デジタル技術の採用水準、各業界における優先事項と詐欺率、各企業での不正管理対策の有効性など、4つの重要な変数に基づき算出されています。

Fraud Management Insights 2017(英語)をダウンロードするには次のリンクをクリックしてください。
http://www.experian.com.sg/insights/fraud-management-insights-2017

 

Global Fraud and Identity Report(英語)をダウンロードするには、次のリンクをクリックしてください。
http://www.experian.com/globalfraudreport2018

 

●エクスペリアンについて

エクスペリアンは、世界をリードするグローバルな情報サービス企業です。住宅や車の購入から、子供の大学入学、新しい顧客とのビジネスに至るまで、人生の大事なときに消費者と企業が自信をもってデータを扱うことを可能にし、個人での財務管理と金融サービスの利用、ビジネスでの賢明な意思決定と目標達成、責任を 持って融資する金融事業者、そして不正取引や犯罪を防止する組織を支援しています。世界37ヵ国で16,000人以上の従業員を擁し、お客様のあらゆるチャンスを最大化するために、日々、新しいテクノロジーと有能な人材、そしてイノベーションに投資しています。ロンドン証券取引所に上場し(EXPN)、FTSE 100インデックスにも選ばれています。

詳細については、http://www.experianplc.com (英語)および、グローバルニュースブログwww.experian.com/blogs/news/(英語)をご覧ください。

<本件に関するお問い合わせ>

エクスペリアンジャパン株式会社 マーケティング部:瀬戸
TEL:03-6262-7600(代表) E-mail:prj@experian.com(広報窓口)

「Experian」とそのロゴは、エクスペリアンとその関連会社の、EU・米国・日本・各国における登録商標、または商標です。その他、記載されている会社名および製品・サービス名などは、各社の商標・登録商標です。無断複写・転載を禁じます。

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Experian

By Experian 04/17/2018

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