New Zealand
New Zealand New Zealand
Consumers make most of their payments by internet banking
  • 74%
    BFSI
  • 70.5%
    TELCO
  • 54.5%
    RETAIL
  • 46.5%
    BFSI
  • 39.6%
    TELCO
  • 40.7%
    RETAIL
  • A higher percentage make payments via internet banking to banks and insurance companies, telcos, and retailers, respectively, compared to the regional average
  • Impact: Anti-fraud capabilities critical to the increased digital transaction frequency and customers’ trust in banks
Australia
Australia Australia
Consumers are most satisfied with the post-fraud service of banks and insurances companies
  • More than 70% satisfaction rate compared to 59.7% on average
  • Impact: Increased trust in BFSIs
Indonesia
Indonesia Indonesia
Consumers that encountered most fraud incidents in the past 12 months
49%
34.7%

AP Average

  • 49.8% have experienced fraud at least once compared to 34.7% on average
  • Impact: Overall anti-fraud capabilities need improvement
Singapore
Singapore Singapore
Consumers have the highest trust towards government
AP Average
  • 75.5% choose government agencies, compared with 51.7% on average
  • Impact: Trust of personal data protection is centered around government agencies
Vietnam
Vietnam Vietnam
Consumers encountered most fraud incidents in retail and telco during the past 12 months
  • 55%
    TELCO
  • 54.5%
    RETAIL
  • 32.8%
    TELCO
  • 35.2%
    RETAIL
  • 55% and 54.5% have experienced fraud at least once in retail and telco, respectively, compared to 32.8% and 35.2% on average
  • Impact: Overall anti-fraud capabilities need improvement
Thailand
Thailand Thailand
Most Thai consumers believe speed and resolution are severely lacking (response/ detection speed toward fraud incidents)
AP Average
  • 60.5% think it is most important, compared to 47.7% on average
  • Impact: Response time as one of key factors to fraud management to retain customers and gain their trust
India
India India as standalone
Consumers have the largest number of shopping app accounts in the region
India
  • Average of three accounts per person
  • Impact: Highest exposure to online fraud
Hong Kong
Hong Kong Hong Kong
The least percentage of consumers with high satisfaction level toward banks and insurance companies’ fraud management
AP Average
  • Only 9.7% are most satisfied compared to 21.1% on average
  • Impact: effective response towards fraud incidents to be improved
China
China China
Consumers are the most tolerant toward submitting and sharing of personal data
AP Average
  • 46.6% compared to the AP average of 27.5% are accepting of sharing personal data of existing accounts with other business entities
  • Impact: higher exposure of data privacy and risk of fraud
alert
Japan Japan as standalone
Consumers most cautious on digital accounts and transactions
50.7% Actively maintain digital accounts’ validity
27% AP Average
45.5% Do not do online bank transfers
13.5% AP Average
  • More than 70% did not encounter fraud incidents in past 12 months, compared to 50% on average
  • Impact: Relatively low risk of fraud

グローバル・インサイト・ レポート2020

グローバル・インサイト・ レポート2020

新型コロナウィルス(以下、COVID-19)のパンデミックにより、過去数か月間のオンライン活動と体験の量に世界的な変化が生じました。銀行、買い物、仕事、社交のためにモバイルチャネルとデジタルチャネルの使用を増やしているだけでなく、今後数カ月でさらに多くのことを期待している消費者だけではなく、ビジネスが自分たちのニーズにどのように対応しているかを注意深く観察しています。

エクスペリアンは6月下旬から7月上旬にかけて、3,000人の消費者(※1)と900の企業(※2)を調査し、COVID-19前後の消費者行動とビジネス戦略の変化を調査しました。

 

注1: 3,000人の消費者 ー リテールバンク、eコマース、コンシューマーテクノロジー、電気通信業の18歳以上の消費者 1カ国あたり300名を対象に、10カ国で調査を実施

注2: 900人の企業幹部 ー 1カ国あたり90名の企業の幹部を対象に10カ国で調査を実施

 

調査対象となった企業の半数以上が、COVID-19のパンデミック以来、業務プロセスはおおよそまたは完全に回復していると考えています。しかし、多くの消費者は、COVID-19の第2波がすでに緊張した財政状態をさらに枯渇させていることを恐れています。彼らは行動を以下のように変化させており、企業に期待しています。

  • 裁量的支出額の削減
  • 緊急用貯蓄の構築
  • 積立金の活用
  • オンライン支出の増額(オンラインでの買い物用の支出の増額)

本調査によると、今後、企業はセキュリティへの短期投資、人工知能(AI)による信用リスクの管理、オンライン顧客エンゲージメントの増加に注力していていきます。

日本語のグローバル・インサイト・サーベイレポート全文は、以下のボタンをクリックしてダウンロードいただけます。

グローバルビジネスと消費者のニーズと優先事項に関するすべてのインサイトをご確認いただけます。

 

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Experian

By Experian 09/23/2020

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